دوره تربیت مربی آموزشی مهارتی
تربیت مربی آموزشی مهارتی
مدرس: دکتر امیر میری
دکترای مدیریت آموزش عالی
و جمعی از اساتید هیئت علمی
گروه هدف: رشته های عمومی، مهندسی، حقوقی، فرهنگی و دیپلم به بالا
اهداف این دوره در سه حیطه:
مهارت آموز قادر خواهد بود:
- - اهداف آموزش مهارتی را برای یک درس به خوبی و با مهارت بنویسد.
- - فعالیتهای مهارتی را متناسب با سطح توانمندی برنامه ریزی کند.
- - بازخورد را در آموزش و یادگیری به خوبی و با مهارت انجام دهد.
- - محتوای الکترونیکی برای دروس عملی را به خوبی آماده کرده و ارائه دهد.
مهارت آموز می بایست:
- - به اهمیت و جایگاه آموزشهای مهارتی و حرفه ای در مقایسه با آموزش های منجر به مدرک تحصیلی در نظام سلامت باور داشته باشد.
- - به اهمیت استراتژی خود آموزی معتقد باشد.
مهارت آموز قادر خواهد بود:
- - اهداف آموزش مهارتی را برای یک درس به خوبی و با مهارت بنویسد.
- - فعالیتهای مهارتی را متناسب با سطح توانمندی برنامه ریزی کند.
- - بازخورد را در آموزش و یادگیری به خوبی و با مهارت انجام دهد.
- - محتوای الکترونیکی برای دروس عملی را به خوبی آماده کرده و ارائه دهد.
بخش های اصلی دوره
اصول و فلسفه آموزش پیامد محور تفاوت رویکردهای ارزیابی پیامد و سایر ارزیابی ها تفاوت رویکردهای تجزیه ای (analytic)، ادغامی (synthetic)، و توسعه ای (developmental) در برنامه ریزی آموزشی تعریف سطوح توانمندی اهداف، ساختار، اصول و راهکارهای تعریف اهداف دانشی - اصول و راهکارهای تعریف اهداف مهارتی اصول و راهکارهای تعریف اهداف نگرشی - ادغام اهداف درکارکرد و ضوابط آموزشی مدل های مختلف طرح درس و مراحل آن ها - مقایسه مدل های مختلف طرح درس - فعالیت های آموزشی قبل، حین و پس از کلاس تدوین مدل های مختلف طرح درس برای دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای اجرای مراحل تدریس مهارتی فلسفه و اهمیت ارزیابی در محل کار، روش های مختلف ارزیابی در محل کار، طراحی مدل ارزیابی در محل کار
با ارائه تنها گواهینامه معتبر از مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای وزارت بهداشت
تدریس توسط: دکتر میری، دکترای آموزش عالی
و جمعی از اساتید هیئت علمی